صرف سالاد فصل با تفکر زائد

فرستاده شده: اوت 12, 2006 توسط itstart در Uncategorized

1- دیشب بالاخره پس از یه مدت یه فیلم نسبتا خوب ایرانی پیدا کردم که ببینم. سالاد فصل رو عرض می‌کنم. اما چشمتون روز بد نبیته اون کسانی که داشتم باهاشون فیلم رو تماشا می‌کردم مگه گذاشتن یه فیلم خوش از گلوی ما پایین بره. انقدر زر زر فرمودند که به قول امیر عظمتی رسما دهنمون سرویس شد.
اما سالاد فصل به نظرم فیلم خوش ساختی بود . لیلا حاتمی مثل همیشه با اون چهره‌ی معصومش عالی بازی کرده بود و البته خسرو شکیبایی هم بازی بدی نداشت. شریفی‌نیا هم که کارش رو خوب بلد بود. اما از بازی مزخرف مهناز افشار هرچی بگم کم گفتم. آخه هر ننه قمری که نباید بازیگر بشه! در کل ریتم داستان ریتم خوبی بود و نسبت به فیلم‌های ایرانی دیگه‌ای که تو این چند وقته دیده بودم قابل تحمل‌تر. توصیه می‌کنم اگه ندیدیدش ببینید.

2- این آقا افشین فلاطونی عزیز این‌قدر در وبلاگش از مصفا گفت و از کتاباش که ما هم رفتیم و کتاب تفکر زائدش رو گرفتیم و خوندیم. تاثیر گذار بود. تونستم مقدار زیادی از اون حرف‌ها رو بپذیرم اما نکات زیادی هم برام سوال شد. یکی این که اگر ما این من را که خودمون از گفته‌های دیگران برای خودمون ساخته‌ایم از بین ببریم، ارتباطمون با دیگران چه خواهد شد؟ مگر نه این‌که ارتباط بین انسان‌ها از یک سری تعاریف و مبانی مشترک فکری نشات می‌گیره؟ اگه ما این من رو نداشته باشیم یعنی تعاریف دیگران را از مسائل و واقعیات معنوی قبول نداریم و وقعی نمی‌گذاریم. پس در حقیقت آن طوری که مصفا می‌گوید این‌ها اصلا تعریف نیستند و هر کس از دید خود چیزی به عنوان تعریف می‌سازد. اگر این طور باشد که این موضوع اصلا قابل انتقال بین دو انسان نیست یعنی من اصلا نخواهم فهمید دیگری راجع به من چه می‌گوید زیرا ما دو نفر اصلا به مفهوم مشترکی نمی‌اندیشیم که قابل انتقال باشد. حال اگر این انتقال مفهوم صورت نگیرد دیگر اصلا منی ساخته نمی‌شود که نیاز به از بین بردنش داشته باشیم.
احتمالا نتوانستم درست منظورم را بیان کنم اما خلاصه مطلب این‌که: با مفاهیم متفاوت در ذهن مفهومی بین دو نفر انتقال نمی‌یابد و بدون انتقال مفهوم بین دو نفر من بر چه اساسی می‌تواند شکل بگیرد؟
خوشحال می‌شوم اگر تفکر زائد را خوانده‌اید اظهار نظر کنید.

پاسخی بگذارید

