اتحادیه روباه پیر

فرستاده شده: اوت 18, 2008 توسط احسان شریعتی در متفرقه
برچسب‌ها:, ,

تا چندی پیش تصور می کردم که انگلستان EN، بریتانیای کبیر GB و متحده پادشاهی UK همگی به یک جا اشاره می کنند و این نام هایی بدند که در طول دوره های مختلف برای نام گذاری این کشور پادشاهی در اروپا استفاده شده است که ما اکنون با نام انگلستان می شناسیم. به همین دلیل هم از این که برای آن دو پرچم استفاده می شود تعجب می کردم (یکی صلیب قرمز رنگ با پس زمینه سفید و دیگری که دو صلیب قرمز دارد با پس زمینه آبی). البته
وقتی چند روز پیش نام بریتانیای کبیر GB را در رده های بالایی جدول توزیع مدال ها در المپیک دیدم، مشتاق شدم تا در این مورد در اینترنت جستجو کنم. نتایج جالب بودند… هر یک از این نام ها به مکانی خاص اشاره دارند.
بریتانیای کبیر GB به سه کشور انگلستان و اسکاتلند و ولز گفته می شود.
متحده پادشاهی UK تمامی بریتانیا به اضافه ی ایرلند شمالی را شامل می شود.
و برای اینکه بدانید مجمع الجزایر بریتانیا کجاست به UK جمهوری ایرلند، جزایر جرسی، جزایر من و جزایر گرنسی را اضافه کنید.
عکس زیر جزئیات را بهتر نشان می دهد.

بریتانیا (کلیک کنید تا به اندازه واقعی ببینید)

این هم بهانه ای شده برای زرنگ بازی روباه پیر در امثال جام جهانی فوتبال که همه برای مقام آوردن تلاش می کنند برای افزایش شانس انگلستان جدا تیم داره، ولز جدا، ایرلند و اسکاتلند هم جدا ولی در جایی مثل المپیک که مجموع مدال ها اهمیت پیدا می کنه همگی متحد می شوند و با یک تیم واحد با نام بریتانیای کبیر میان توی میدان که هر جور شده مقام بالاتری کسب کنند. ابعید نیست که از چند سال آینده استرالیا و نیوزیلند و کانادا را هم با خودشان همراه کنند.
پی نوشت: یاد 4 سال پیش افتادم ترم 2 درس برنامه نویسی پیش رفته که بحث یک ساعته ی کلاس با حضور استاد محترم در مورد نام کامل GB به نتیجه ای نرسید. البته ایشون می گفتند که GB همون گینه ی بیسائوه ولی مشکل این جا بو که چطور گینه بیسائو رفته اروپا

دیدگاه‌ها
  1. عماد حیدری می‌گوید:

    سلام دوست من
    من از http://far30.blogfa.com به http://bababoz.org کوچ کردم. اگر در پیوندهات لینک من را داری عوضش کن.
    موفق باشی

  2. بسم الله
    سلام بر دودانشجوی ای تی
    وبلاگ جدید مبارک
    من دروردپرس وبلاگ ایجادکردم اما اشنا به ورپرس نیستم
    اگرراهنمادارید بفرستید تابتونم منهم بروزکنم باتشکر
    موفق باشید

پاسخی بگذارید

