چهره‌ی 20 وبسایت محبوب وب در ابتدای ظهور

فرستاده شده: سپتامبر 4, 2009 توسط احسان شریعتی در معرفی وب‌سایت و وبلاگ
برچسب‌ها:, ,

یقین دارم که اکثر خوانندگان این وبلاگ با سایت آرشیو که به مانند ماشین زمان ما را در دنیای اینترنت به عقب برمی‌گرداند، آشنا هستند و به احتمال خیلی زیاد برای یادآوری سال‌های جوانی وب از آن استفاده کرده‌اند. هدف من هم معرفی این سایت نیست اما مشاهده 20 وبسایت محبوبی همچون توییتر، گوگل، بلاگر، فیسبوک و… با اولین چهره‌شان در هنگام ظهور نیز خالی از لطف نیست. لازم به ذکر است که اسکرین شات‌ها همگی از وبسایت روزنامه دیلی تلگراف گرفته شده‌اند.

توضیح: وبسایت اپل در سال 1987 راه‌اندازی شد اما اسکرین شات این پست مربوط به سال 1996 می‌شود.

1- بلاگر 1999

2- توییتر 2006

3- گوگل 1996

4- Dell در 1996

5- فیسبوک 2004

6- MySpace در 2003

7- یاهو 1994

8- یوتیوب 2005

9- ویکی پدیا 2001

10- MSN در 1995

11- اپل 1996

12- drudge report در 1997

13- آمازون 1995

14- کاخ سفید 1994

15- craigslist در 1995

16- نیویورک تایمز 1995

17- بی‌بی‌سی 1997

18- Friends Reunited در 2000

19- دیلی تلگراف 1994

20- فلیکر 2004


دیدگاه‌ها
  1. aMiN می‌گوید:

    آرشیو پر خاطره ایست

  2. رضا می‌گوید:

    عالي بود!

  3. مرتضی می‌گوید:

    بلاگرش رو خوب یادمه
    یادش بخیر
    انگار نه انگار 10 سال گذشته!!!!!

    ممنون از یادآوری خاطرات گذشته
    جالب بود

  4. مسعود می‌گوید:

    سلام
    پست جالبی بود
    اما یک سوال داشتم اینکه اساس کار آرشیو چطور می باشد؟ آیا صفحات وب را در دیتا بیس های خود ذخیره می کند یا نه؟

  5. یلدا می‌گوید:

    سلام
    خسته نباشید!جدا خیلی جالب بود این مطلب تازه!
    خرسندم که با شما آشنا شدم
    اگه مایل بودید به بلاگ من هم سری بزنید!منم دانشجوی آی تی هستم.
    دوست دارم نظره بچه های هم رشته ای رو بدونم درمورد کار وعیب های بلاگم
    یا حق
    یلدا

  6. المیرا می‌گوید:

    سلام ،مطالب جالبی بود.من دانشجوی it هستم یه تحقیق در مورد وب سایت هایی که user inter face قوی دارند دارم میشه چند تا وب سایت که user inter face قوی و جالبی دارند رو معرفی کنی یا با هم مقایسه کنید؟خیلی ممنون این هم ایمیلم shiva_jsh@yahoo.com

پاسخی بگذارید

