ضرر ۷ بیلیون دلاری زاکربرگ از بایکوت تبلیغاتی فیسبوک

فرستاده شده: جون 27, 2020 توسط Ehsan Sh در فیسبوک

پس از آنکه بسیاری از شرکت‌ها به نشانه‌ی اعتراض تبلیغات خود را از فیسبوک خارج کردند، ثروت مارک زاکربرگ ۷.۲ بیلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

با پیوستن Unilever یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی جهان به دیگر شرکت‌ها در کمپین بایکوت تبلیغاتی فیسبوک، ارزش سهام آن در روز جمعه ۸.۳٪ کاهش یافت که این بیشترین کاهش در سه‌ماهه‌ی اخیر است. Unilever اعلام کرده است که تا پایان سال پولی برای فیسبوک نخواهد فرستاد.

بنا به گزارش بلومبرگ سقوط ارزش سهام ۵۶ بیلیون دلار از ارزش بازار فیسبوک کاست و ارزش خالص دارایی مارک زاکربرگ را به ۸۲.۳ بیلیون دلار تقلیل داده است. بدین ترتیب مارک زاکربرگ به رده چهارم ثروتمندان جهان سقوط کرد و جایگاه خود را به برنار آرنو رییس لویی ویتون داد تا وی پس از جف بزوز و بیل گیتس سومین ثروتمند جهان لقب بگیرد.

دیگر شرکت ها نظیر ورایزن کامیونیکیشنز و هرشیز نیز اعلام کردند که از تبلیغ بر روی شبکه‌های اجتماعی خودداری خواهند کرد، این تصمیمات پس از آن اتخاذ می‌شود که منتقدان اعلام کردند فیسبوک در کنترل اطلاعات گمراه کننده و نفرت پراکنی بر روی پلتفرمش شکست خورده است. کوکا کولا نیز گفته است حداقل به مدت ۳۰ روز هیچ تبلیغی بر روی هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی نخواهد داشت.

زاکربرگ روز جمعه در پاسخ به افزایش انتقادات از اطلاعات گمراه کننده در سایت، اعلام کرد که از این به بعد تمامی نوشته‌های مربوط به انتخابات با برچسبی مشخص خواهند شد و همچنین فیسبوک تعاریفش را برای جلوگیری از انتشار سخنان نفرت انگیز را گسترش خواهد داد و نیز بندی به تعاریفش خواهد افزود که مانع انتشار تبلیغاتی بشود که برچسب خطرناک بخورند.

همچنین زاکربرگ گفت: در اینجا اعلام می‌کنم که هیچ استثنایی برای هیچ سیاستمداری در این موارد وجود ندارد

منبع

 

بیان دیدگاه